Naozaj sú zázraky možné?

9:20 PM

Autor: Wendy Wunder
Počet strán: cca 240
Vydavateľstvo : Mladé letá
Ako dlho mi trvalo ju prečítať? : Asi 2 a pol hodiny :) ľahké čítanie, tenká knižka :D
Anotácia: Sedemnásťročná vážne chorá Cam býva s mamou a mladšou sestrou Perry vo zvláštnom svete - v obrovskom zábavnom parku Disney World na Floride. Na mamino naliehanie sa spolu vyberú na dobrodružnú cestu na druhý koniec Spojených štátov do tajomného prímorského mestečka, aby sa tam Cam uzdravila. Cam prežije celý rad takých bláznivých a takmer neuveriteľných náhod, že pomaly začína aj ona veriť na zázraky. Tým najväčším a naozajstným zázrakom je však pre ňu to, že nachádza vzácnych priateľov a svoju veľkú lásku.

***
Ako ste si už mohli všimnúť, Cam býva na Floride v Disney Worlde. Cam je však neskutočne, ale neskutočne cynická a ako sa môže zdať, ovláda názvy všetkých diagnóz a má milión argumentov k téme "Zázraky existujú". Jej mama má priateľa, ktorý je z Japonska. Znie to zaujímavo? Priateľ jej mamy je z Disney Japonska. Taktiež je jej mama zúfalá, lebo Cam netancuje a nevystupuje, ale vyrezáva ananásové lodičky v kuchyni a jej druhá dcéra, Camina sestra, Perry tancuje ako sloníča. Naozaj, neklamem.
Neskôr Camina mama od nejakej jej minulej známosti počula, že je niekde nejaké mestečko, ktoré sa volá Nádej. A vraj sa tam stopercentne naozaj a určite dejú zázraky... Či dejú, to musíte zistiť sami.

*** 

Túto knihu som čítala, keď som išla domov posledný školský deň. V podstate som nevedela, čo očakávať. Autorka neznáma, obal pekný, príbeh trochu klišé, ale neurazí. 
Cam vie skvelo tancovať havajské tance, predvádzať show s ohňom. Bože prečo? Pochopím, že tanec má v krvi, ale šermovanie s ohňom? Hmmh no ja vám neviem, keď polovicu života ležíte v nemocnici, prečo si nezašermovať s ohňom, že? Na tieto "aká-je-Cam-talentovaná" časti bola kniha celkom zaujímavá, život v Disney Worlde bol opísaný okay, život v Nádeji bol však opísaný skvelo.  
Našla som tam vtipné pasáže, ako aj smutné. Aj zaujímavé, aj nudné. Príbeh ani nestojí, ani sa nehýbe bohvieako rýchlo, takže by som to zhrnula ako takú ani neurazí, ani nenadchne oddychovku. 
Nakoniec musím podotknúť, že autorka má asi veľmi rada plameniaky, lebo tento ružový vták vyzerá ako hlavný maskot knihy. :D

Hodnotenie: Knihe dávam 3 body z piatich, je to také ľahké  letné čítanie, akurát na pláž. Každopádne, keď som sa začítala, potrebovala som vedieť, ako to skončí... Lebo som to celkom nedokázala odhadnúť :D





P.S.: Tiež Vám je sympatické dievča z obálky? Lebo mne áno! :D

You Might Also Like

0 comments

Followers