Hlavná postava

3:46 PM

Poznáte autorku Enju Rúčkovú? Je jednou z tých úspešnejších na Slovensku.
Mohla by som teraz rozpisovať obsahy každej z kníh, ktorú som prečítala. Mohla by som napísať teraz recenziu alebo recenziu na recenziu, to je jedno. Rozhodla som sa to však odignorovať.

Späť k jej knihám. Napriek tomu, že sa snaží, aby každá kniha bola iná, čo v konečnom dôsledku je, všimla som si jednu ich spoločnú vlastnosť. Okrem deja, ktorý je dobrý autorka vytvára aj hlavné postavy. Čo nie je nič prekvapujúce, vzhľadom na to, že to je epika, nevšímajte si moje pokusy byť vtipnou, nejde mi to :D.

To, čo ma trošku serie je, že hlavná hrdinka ( dievča) je vždy rozbitá na kúsky. Nevie, čo so životom a neustále hľadá pomoc u chlapa. Necháva sa ním zachraňovať. Je na ňom prakticky závislá, nesamostatná a neskúsená. Ako keď porovnávate človeka, ktorý sa angličtinu učí hodine a toho, čo sa ju učí roky. Je to založené na veľa trápnych momentov, do ktorých sa dostáva hrdinka sama, čo by v podstate nemalo byť zlé, no niekedy sa mi to zdá prehnané a pritiahnuté za vlasy. Ja viem, že láska je trápna a v mnohých ohľadoch neskúsená, no nie som stotožnená so správaním a charakterom trpiteliek. Možno to je práve pre to, že ja sama som samostatná a nespolieham sa na druhých, neviem. Neodsudzujem však knihy ani autorku. Nepadli mi všetky do nôty, no obdivujem každého komu sa podarilo vydať knihu a to, že ich je viac len dokazuje, že autorka je naozaj dobrá.

Knihy, ktoré som od nej čítala: Čo koho do toho - ja sa radšej nejdem vyjadrovať, pretože by som   tým mohla uraziť každého, kto túto knihu má rád.
                                                  Očistný debakel - pokračovanie vyššie uvedenej knihy, znova bez komentára. Možno len máličko, že hlavná hrdinka bola hrozná krava v oboch prípadoch.
                                                  Žuvačkový kráľ - fajn, kľudne beriem ako oddychové čítanie
                                                  Risknem to s punkerom - v pohode, i keď viac sa mi páčil 'Kráľ'

Ako autorke by som jej asi dala 4/5 bodov. Ak máte radi oddychové čítanie a školské prostredie, či návrat do tých čias, vrelo odporúčam.





You Might Also Like

2 comments

  1. jééj, ja som čítala toho žuvačkového kráľa a celkom to ušlo :)
    A ešte som si chcela prečítať toho punkera, tak hádam na to budem mať príležitosť cez (mini)prázdniny. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. samozrejme, že budeš mať na to príležitosť, je to fajn :)

      Delete

Followers