...Keď sa náhodne stretnú traja polobohovia, zvyčajne to neveští nič dobré.

1:39 PM


Autor: Rick Riordan
Počet strán: 517 (+ vysvetlivky mien bohov Olympu :) )
Vydavateľstvo: Fragment
Jazyk: Slovenčina
Oficiálny popis: Vitajte späť v Tábore polokrvných! Voľné pokračovanie napínavej dobrodružnej série Percy Jackson práve začína!
Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu? 
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci… (Zdroj fragment.sk)

***

     Predpokladám, že s Percym ste sa už stretli. S Anabeth tiež. A aj keď by som sa práve chcela rozpísať o svojich "Percabeth-fangirl-feels", neurobím to, pretože je snáď mojou povinnosťou predstaviť Vám nových polobohov v tábore polokrvných!

***

     Rick Riordan a Percy Jackson ma sprevádzali vlastne asi od mojich dvanástich rokov, pretože to bola jediná schopná fantasy séria v celej našej dedinskej knižnici, pokiaľ nepočítame poslednú časť Twilightu a Škola noci 3 až 5. Takže keď som dostala možnosť spraviť recenziu na ďalšiu knihu aspoň trochu spojenú s Percym, neváhala som ani chvíľu.
      
    V knihe môžete nájsť namiesto čisto gréckej mytológie aj rímsku, čo podľa mňa veľmi oživilo dej a neskončilo to len niečo ako umelé predlžovanie Percyho, má vlastný pútavý dej nezávisle od Percyho (avšak povedzme si úprimne, predlžovanie Percyho to tak trochu je, aj keď už nie je hlavná postava.)
     Každá kapitola je písaná z pohľadu jedného z troch nových polobohov: Lea, Jasona a Piper. Musím povedať, že Leove časti príbehu sa mi páčili najviac. Sú prepracované a vtipné. Samozrejme, nemôžem povedať, že Jasonove a Piperine časti by boli zlé, ale bavili ma najmenej. A mimochodom, Leo mi veľmi pripomína Stilesa z Teen wolf (ak niekto pozeráte TW a čisto náhodou ste čítali Bohov Olympu, čo si myslíte? :D ), či už správaním alebo riešením mnohých situácii. 
       Tiež sa dozvedáme o proroctve a sledujeme, ako si hlavní hrdinovia dokážu poradiť s postavami z rôznych gréckych bájí, či už mýtickými obludami, alebo mŕtvymi ľuďmi, ktorí sa začínajú objavovať a oživovať kamkoľvek trojica vstúpi, čo, povedzme si úprimne, veľmi nepoteší, ani keď ste poloboh. 

***

        Kniha bola väčšinu času napísaná dobre a pútavo, ľahko a rýchlo sa čítala, no niekedy mi Rickov štýl písania nevyhovoval a povedala by som, že 17 roční ľudia z wattpadu píšu lepšie, aj keď myslím si, že to bola chyba prekladu. Avšak aby som nikomu nekrivdila, týchto "vecí" tam bolo len málo a keď sa pozrieme na príbeh ako celok, tak to nemá veľkú váhu. Celkom však zvažujem čítanie tejto knihy v origináli a ak sa k nemu nejakým spôsobom dopracujem, určite spravím nejaké porovnanie. ;)

Hodnotenie: 4 body z piatich, pretože sa mi zdá, že napriek tomu, že to je skoro 520 stranová kniha a je tam dostatok bojových a akčných momentov, no je tam toľko pre mňa zbytočne rozpísaných detailov a všetkým bojom a akciám je venovaných veľmi málo času, akoby sa autor snažil okamžite preskočiť a okamžite začať novú myšlienku.

Knihu si môžete kúpiť v ktoromkoľvek internetovom kníhkupectve, alebo priamo na webovej stránke fragmentu tu.
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu fragment.

Pekný zvyšok nedele! :)

You Might Also Like

0 comments

Followers